måndag 3 december 2012

Julastök

 
Nu är lägenheten helt julpyntad, granen är uppe.. ljustakar i fönsterkarmarna julmusik och kyrkan som spelar stilla natt. Min kontakt person Linda var här igår och hjälpte mej med det sissta pyntet, och så gjorde vi knäck... men den är slut idag, här bor en gottegris som tyckte knäcken var för god att sparas. Och granen, hehe.. Jag sätter upp den tidigt. Varför sätta in den en dag före jul när man kan njuta av den hela advent. Det snöade igår med, det kändes magiskt, jag har alltid älskat advent och julen. Lussebullar glögg och varsin cigg i ny snön.


Paketer har jag också börjat ordna med, en hel del här och ännu fler blir det!



Fick en söt julkalender av mamma, visar den på bild här för det är svårt att förklara hur den ser ut. I varje ring som står vid nr 1-24 hänger en liten inslagen present. Jag och min syster hade varsin sån när vi var små, det är kanske lite töntigt.. men varje morgon får man en liten julklapp. Jag tyckte ju även att Sigge skulle få några små paket, så jag knallade ut på stan och köpte lite små saker som jag slagit in och hängt fast i kalendern.







Som sagt jag kanske är barnslig, men då får jag vara det. Jag vill aldrig förlora mitt barnasinne. Dagens lilla advents klapp var en påse kattgodis. Nemo och Alfons (Mina katter) var helt tokig. Imorgon är det nog nåt till Ricky (Min hund).




Min goa kontaktperson Linda å jag ute i snöyran


 
 
Lille Ricky var med ute i snön

Jag håller på att ladda ner Adventskalendern, eller ja.. de 3 avsnitten som gått på tv. Jag älskade Mysteriet på Greveholm som kom 1996 då jag var 9år och gör det fortfarande, har DVDn.
Lite kul faktiskt för jag har varit utanför slottet och pappa tog en bild på mej så man både ser mej och slottet...ska se om jag får in bilden här för har inte bilden på datorn. Får fotografera bilden i albummet med digitalkameran, scannern funkar tyvärr inte.

Bilden är tagen sommaren år 2007
 
 

 
 
Tornet kom tyvärr inte med, men jag kan lova det finns där, man kan ju tro att en raket åkt därifrån när man ser det såhär... Så sorry alla kidz slottet är helt och fint. Här kanske bor en greve? det vet jag inte, men Greveholm heter det inte, utan Hjularöd, Skåne.

Julpyntat och fint
tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar