onsdag 26 december 2012

Min ÖnskeJul




Det har varit en underbar Jul! Jag kan inte minnas att jag har fått så här fina presenter någonsin! Inte för att det är det viktigaste, men man blir så tacksamm och jag förstår hur mycket mina närmaste tycker om mej och bryr sej om mej! Jag är kanske som ett litet barn, måste berätta om allt, hehe.

Tillökning i familjen! Agnes och Sven, två undulater som jag fick av Sigge. Agnes är gulvit Sven är blåvit. Jag fick själv välja ut dom, så jag visste och längtade så till Julafton eftersom Sigge har haft dom hemma hos sej till nu igår. Dom är fräcka, Sven har suttit på mitt finger flera gånger. Och Agnes kvittrar på som attan.

Julmat julgodis.. ja allt sånt fans här i massor, jag mår ganska illa idag efter allt jag åt igår. Mormor hade med sej av sin hemmagjorda vitlöks sill, så himla god, men jag luktar nog fan i munnen idag.

När jag var 20 år började jag samla på Lillahuset på prärien boxarna. Det är nostalgi, och de är mina må bra filmer eftersom dom nästan alltid slutar lyckligt, och när jag har mina psykos skov kan jag inte se True Blood (som jag annars också älskar) och då är Lilla huset perfekt. Jag har önskat mej av mormor varje år och köpt någon själv, och denna julen har jag hela samlingen :) Sen fick jag den här underbara overallen eller vad det nu heter, och filten från Sigge som är len som sammet (har filt mani) underbart att ha mysdressen och den goa filten här nu i soffan.









Mamma och Roby gav mej massor av målar och rit saker, tog en bild för att verkligen visa hur stor den här lådan var. Innan jag öppnade den trodde jag att det var ett shackspel.. och jag tänkte å fan! nu ska jag lära mej det också...hmmm. Jag älskar att måla skapa scrapbooking och allt sånt. Visar lite av vad jag har gjort här.

                                                   Lillasyster Hanna Jag och Sigge




Roberto tog Lucia foton på mej i början av Advent ute på Hovdala, mamma hjälpte till med blixten. Fick en jätte fin förstoring som var inramad och ett album (ett riktigt fint! sånt som man oftast har bröllops bilder i) med alla de andra bilderna han tog. Han är fotograf så vill ni se mer av hans bilder så titta i boken Från Vikingar till Vodka. Roberto Finoli.

Jag tog en bild på mamma med halsduken och mössan jag virkat i julklapp till henne. Hon blev jätte glad! Mormor har jag inte med på bild men hon fick grytlappar som jag gjort själv de med. Sigge fick drömmfångare och den gamla Familjen Addams boxen av mej...och två par strumpor i lila och rosa mönster, snäll jag är väll! Haha. Syrran fick sin mössa för en månad sedan.
 

Lussebullar och glögg! Sen åkte mamma, mormor och lillasyster iväg.

Jag satte på Tomten är far till alla barnen, Sigge stängde av, jag satte på.. av på av på...ggrrr. Den filmen är ett måste för mej på julafton. Tre filmer jag inte kan vara utan på Julen är, ja såklart Tomten är far till alla barnen, Ensam hemma (Home Alone) och Bad Santa. När Sigge sussade tittade jag färdigt sen var det nästan morgon. Fy fasen för morgonmedicinen i morse vid klockan 9.

Tack alla ni! Tack för att ni bryr er, tack för att jag har er som familj! Jag älskar er alla, så mycket! Tack för att ni gav mej min önskejul. För mej har alltid julen varit min favorit tradition och ni har förgyllt den för mej!
 
 
 
 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar